07.11.2008

Atter en klagesang<3



Jeg skal på tur! Hvor og når og med hva vet jeg ikke! Om det så blir harrytur eller hoppe på tur samme dagen. Jeg må på tur! Jeg skal shoppe meg stokk gæern eller sole meg til 3 gradsforbrenning. Noe skal jeg! Jeg er forpint lei kulden, de samme butikkene, at det ikke finnes noen kule vinterjakker i år, at det ikke finnes noen fine vantette sko og at om jeg finneren fin vinterjakke så er den ikke kul når den er lukket igjen. Hvorfor kan ikke Norge være det winter wonderland som alle tror vi er? Med isbjørner og pingviner i gatene? Ikke rart vi ikke kan leve på turisme. Japanerne tror de kommer til sne-lagte bygninger og gærne dyr i gatene. Istedet må de belage seg på timer i gråsprengt vær i Vigelandsparken eller ta en tur opp i Holmenkollen for så å finne ut at hoppet er revet. Om sommern kan du ta deg en tur på operahuset og gå hjem rød som en hottentott fordi du ikke visste at taket der trekker til seg mer sol enn noe annet sted! Har du noensinne sett en solbrent asiater? Vel.. Det kommer det til å bli en forandring på heretter.Og om vi ikke får tilbake sneen, så ikke gi oss dette sørpeværet som tar livet av oss alle som en, gi oss sol og glede. La sommeren vare evig. Vi skandinavere blir så vakre når vi er brune.

Men alikevel elsker jeg Norge, jeg elsker å være norsk og jeg ville aldri flyttet herfra.Så hvorfor klager jeg da? Jo fordi...

12 kommentarer:

MaleneB sa...

du klager fordi du er en ekte nordmann! hehe

Camilla Didriksen sa...

Herlige bilder :)

Anonym sa...

Jeg vet hvorfor, Det er jo kjett i sånne perioder det ikke er sommer eller vinter : (

Karoline sa...

Du er som alle andre nordmenn..haha<3

Anonym sa...

alle klager :D
hærlige bildeer!

Magnuss sa...

gud jeg skulle likt å sett en svidd japse!:P

Anonym sa...

Tusen takk for det! Jeg tenkte på at det kanskje ble så langt at ingen orket å lese det. Men hver detalj ble liksom viktig for meg. Så er veldig fornøyd med at så mange både har lest og kommentert dette innlegget:) Så tusen takk for en kjempe fin kommentar!!

Kjempe fin header du hadde;) Av og til må man vell bare klage litt, selv om man har det godt:D

Anonym sa...

Hehe :-) Artig innlegg! kul blogg.

Emelie sa...

morsomt innlegg:P
Vil heller aldri flytte fra norge:) Tror jeg.

Anonym sa...

SV: Tror kanskje jeg skal prøve det, men bare ta to fag og de tre siste som privatist :)

Sara sa...

Du klager fordi du elsker det du samtidig hater :D

Jorunn sa...

Ååå.. Jeg og klager.. Det er lov! Vi er sånn hele gjengen!
Jeg vil også dra til syden! Få sol, shoppe og nyte livet!