22.11.2009

Dagens DONE's!

Mulig overskriften var en smule feilformulert, men men! Det viktigste var at folk tok poenget, og det gjør en vel! Jeg/vi har nemlig vært på visning. Hvem hadde trodd at jeg skulle finne drømmeleiligheten på første visning? Hvem hadde trodd at jeg skulle finne hovedkilden til min personlige konkurs to måneder frem i tid?

Den tid den sorg, leiligheten er ikke vår ennå, tvert i mot, svaret kommer i morgen. Den ene delen av meg håper på et ja, den andre håper på et nei. Fornuften og egoismen kjemper en har kamp mot hverandre i mitt forholdsvis rotete hodet i dag. For midt oppi denne slosskampen ligger det også en rekke eksamensgloser som kjemper om å finne en plass i hukommelsen min. Alt dette resulterer selsvagt i at dagens leseøkt har gått pent i stryken og der igjen har fornuften og egoismen funnet enda en ting å krangle om. Kan de aldri bli venner?

ETIKK! Ja det er nemlig nettopp det jeg leser om! Jeg vet hva det er, jeg vet hvordan et fungerer! Er det virkelig nødt å ta opp plassen til en helt fag på høyere utdanning?
Jeg DØR! Hvis jeg skulle vært litt morbid nå, skulle jeg avsluttet innlegget med: Ta meg til Afrika! De aner ikke hvor heldig de er som slipper skole. Men der seiret faktisk fornuften og mine moralske og etiske prinsipper (pluss mammas harde kamp om å lære med folkeskikk!).. Jeg burde være takknemlig for at jeg sitter her og har fire eksamener ventende før 18 desember!

1 kommentarer:

Karoline sa...

Fikk dere leilighten??