26.12.2009

Inn i fremtiden!

Var jeg den eneste som tok meg tid til å se "Tilbake til fremtiden" 1,2 og 3 i dag? Mulig, men det er virkelig noe med denne triologien som får meg til å spisse ører og sitte klistret til tvskjermen i flere timer i strekk. Det hele kan kanskje kalled fascinasjon, jeg dør etter å få mulighet til å reise inn i fremtiden. Jeg har så sinnsykt lyst til å se hvem jeg kommer til å bli og hva verden kommer til og bli. Likeledes har jeg også lyst til å hilse på mine forfedre og jeg har lyst til å se hvordan livet tok seg ut for kanskje 100 år siden. Det kan da ikke bare være meg som syns dette virker helt utrolig spennende?

Dette fikk meg altså til å google litt på nettopp ordet "tidsmaskin". Da jeg tastet det inn tenkte jeg at jeg sikkert ikke ville få opp noe, men vet dere, det er faktisk vitenskapelige mennesker som driver å lager tidsmaskiner. Ved hjelp av Einsteins relativitetsteori er det blant annet en mann som skal prøve å møte sin avdøde far i fortiden for å advare mot røykingen som senere tok hans liv i en alder av 33.
Er dette galskap eller er det helt insides genialt?

0 kommentarer: