29.10.2008

Sne på godt og ondt<3




Snakker du om solen, så skinner den! Eller skal vi heller si "Snakker du om snøen, så daler den"? Det var som jeg sa, sett deg gjerne i julestemning i oktober, så får du hvit jul og greier! Jeg blir så fascinert! Hvordan sneen overrasker den ene og den andre like mye hvert eneste år. Til disse har jeg lyst å fortelle noe: Du bor i Norge! Norge ligger nord. Veldig langt nord. Noe som resulterer i kulde og sne om vinteren. Denne beskjeden var rettet til trafikanten: Første snefall hvert eneste år blir det en panikkangst liknende epidimi over hele byen. Nesten som de aldri har sett sne før! Sognsvannbanen (noe som er MIN BANE) går ikke! Hvorfor? Fordi det var et litt for kraftig løvfall før sneen kom! Da kan jeg fortelle dere en hemmelighet som jeg hørte,som jeg egentlig lovte å ikke fortelle noen: Når det blir høst faller bladene av trærne.. :) I dag skulle jeg ta bussen. Gjett hva? Den var 20 min forsinket! Grunnen? Riktig! Det har jo snedd! I fjor vinter var det flere busser som ikke kom seg opp til der jeg bodde fordi bussen ikke var rustet for vinteren ennå...Og bakken var derfor for bratt. Jeg sier ikke mer.. Jeg har lappen.. Jeg har sagt opp a-kortet! Jeg har banlyst Oslos sporveier.. Det er blitt mitt tabu.

1 kommentarer:

MaleneB sa...

Ta taxi neste gang, Inga! Hørte på radion i sted, at hvis buss/tog/trikk er mere enn 20min forsinket får du dekket taxiregning på inntill 400spenn! ;) Tenk på det du :):)