19.11.2008

Hvor går grensen fra å opptre som stolt nordmann til å bli sett på som rasist?


La meg få starte med å si at jeg er absolutt ikke rasist. Jeg er bare en veldig stolt nordmann! Og jeg er egentlig bedrident lei av at vi nordmenn ikke kan ytre vår stolthet på åpen gate uten at en eller annen luring tar det helt feil. Når vi ser på andre land som Italia, Spania, England, USA osv - stoltheten kan ingen ende ta, og jeg missunner dem for deres egenskap og lidenskap. Men når jeg setter meg ned i godstolen og tenker meg om så kommer jeg frem til at jeg er minst like stolt av landet mitt som italienerne er. Jeg tørr bare ikke ytre det! Det er blitt som et tabu i landet vårt. De eneste dagene det er 'lov' å være en 'stolt nordmann' ser pr i dag ut til å være på 17 mai og den dag Norge vinner vm i fotball (altså aldri på sistnevnte). Har jeg latt tankene og bitterheten gå for langt? Eller er det noen der ute som er enig? Mangler Norge en lidenskap utad, en ytre lidenskap? Jeg er en stolt nordmann, men det budskapet burde ikke kunne tolkes som at jeg har noe i mot innvandrere! Når ble det feil å være stolt nordmann i Norge?


PS dere! Jeg har et lite problem! Jeg drømmer om isblå øyne.. Ergo jeg må ty til fargelinser! Ikke så vanskelig sier dere, vanskelig sier jeg! Jeg trenger styrke på dem, og ikke bare det jeg trenger forskjellige styrker på hvert øye! Noen som vet om et allright billig sted der du kan få linser med forskjellige styrker?:D

9 kommentarer:

Margrete sa...

bra innlegg!

Anonym sa...

har aldri prøvd linser, jeg synes det ser så vondt ut å ta dem på!

Anonym sa...

Hehe, satsar på å bere gjennomføre spansken ok ;-p

Anonym sa...

UTROLIG bra innlegg. Man blir kalt rasist nesten uansett hva man sier i dette landet..!

Christina sa...

Gå til en en øyenlege, så får du ordentlig hjelp.
Man skal ikke tulle med linser og styrken.

Mammabenti sa...

Prøv til en optiker, de har linser med farge der. Jeg har kun prøvd uten styrke da:D

Martine :-) sa...

hvis du mener tusen strålende soler etter drageløperen, så er den boka knall! (så på profilen din, liker drageløperen å)

MaleneB sa...

www.fargedelinser.com ;) sagt det før, og sier det igjen! hehe.

Det er ikke så hokus pokus med linser at man ødlegger øyene da, så null stress! :D love u bebbi

Anonym sa...

Lensway.no

Jeg har fargelinser og forskjellig styrke på øynene, er ikke dyrt i det heke tatt:)