01.12.2008

Hard, men lykkelig barndom<3


Jeg blir mildt sagt stresset. Vinteren er her med alle sine goder. For min del vil det si elg, rev, grevling you name it - rett utenfor døren. Barndommen har vært preget av random elgejakt, random løping fra gale elger. Random "titte bak treet å se om det virkelig satt en rev der" og alt som følger med skogens farlige dyr.
Vi har ikke bjørn,vi har heller ikke isbjørn. Men jeg husker det sto i avisen at det var ulv i skogen her jeg bor.Da var jeg sånn 12 år og samme kvelden skulle jeg og to venninner på skitur. Jeg erindrer at jeg og Hedda trynet nederst i en bakke, mens Anniken kom seg vel opp. I samme sekund mente vi at vi hørte ulvehyl. Jeg satte i å storgråte og sloss med Hedda om å komme først opp. Vi må ha sett ut som et par kinesiske turister som virkelig var på villspor. Sommeren er bedre tider.Da har vi de søte små tjernene vi kan bade i. Men noen av dem er forbeholdt nudister, noe vi en gang i blant har oppdaget litt for sent. Men jeg må si jeg har vokst opp i en liten idyll. For etter det jeg har beskrevet nå ville du vel aldri trodd at jeg bodde 7 minutter med t-bane fra Majorstuen?

31 kommentarer:

MaleneB sa...

hehe, man skulle nesten tro at du kommer fra indre hedmark eller noe med den beskrivelsen der!

Ingrid sa...

Trudde du budde på landet eg heilt fram til siste linja, hehe:)

Helene sa...

Så kjekt da, men tror jeg hadde blitt meget redd av å ha slike dyr løpende rundt huset mitt!

Anonym sa...

Random her og random der ^^. Har egentlig aldri forstått det der med ordet random, meeen xD

Hanne sa...

Jeg bor 15 min med banen fra Majorsua, og vi har våknet opp til elg i hagen... Og jeg bor i blokk:) Men har heldgvis ikke sett noe ulv;)

Anonym sa...

Sv: hehe, ja likte blogspot jeg også men etter å ha blogget der i over 1 år så ble jeg ganske lei.. ville lissom prøve noe nytt :)

Anonym sa...

haha. skummelt

Kristine sa...

uff synes det hørtes skummelt ut :o

Jeanette sa...

Best of both worlds, kan man vel si:P

Anonym sa...

takk det var jo hyggelig=)

Sandra sa...

Hjelp! Hadde vært livredd jeg :P

Anonym sa...

haha så kult :D både bo rett ved sentrum og farlige dyr ^^ håper det ikke kommer noen skumle ulver i år da :P

annikken sa...

hehe, det måtte ha vært ekkelt!

Lykke li sa...

Haha, som de andre har sagt. Skulle virkelig trodd du bodde på landet med disse beskrivelsene :) haha.

:)

Benedicte sa...

sv: haha.. ja, for noe må det ha vært! For Norge ble virkelig dårlig behandlet av dommerene i denne kampen! Håper for all det at det var første og siste kamp de dommerene der dømte i dette mersterkapet her..

Nina sa...

Sv. Ja det er godt at det snart er ferie... kan slappe av da ja! :P

K(ristine) A(malie ) sa...

Haha, nei egentlig ikke du... :P Høres mer ut som om du hadde vært på hyttetur ^^

Ina Margrethe sa...

Ååij, trudde du bodde borti gokk en plass :p

- sa...

Jaja, fint med storbyelg også da x) Er kanskje ikke så mye jakt der ^^

Anonym sa...

SV: heeerlig :D stygge dommeren ødela idag :( tusen takk :D

Anonym sa...

Tusen takk for kjempe koseligkommentar:):) Veldig bra skrevet;)

Elise sa...

Takk for kommentar:) Kjempefin blogg!

Anonym sa...

Oi, skummelt å bo så nærme mange dyr... :P

June sa...

Skummelt, hehe. Er jo flott å ha dyreliv, men likevel ikke bor på en plass hvor brev er nymotens!

Anonym sa...

Sv: Ja, den er kjempe søt :D

Anonym sa...

Hehehe, jeg skulle til å sjekke hvor du kom fra. Så for meg på en eller annen grensestrekk til sverige, hehe :P Huff - ja! Håper virkelig dagen i morgen blir bedre, selv om jeg tviler litt igrunn :P

Anonym sa...

Haha, tenkte du bodde langt, langt borte ett sted jeg nå :)

Monica sa...

Haha stakkars dere da :p

Linn sa...

Haha! Hørtes ut som du bodde midt i ødemarken, ikke så nærme t-banen ihvertfall!:)

Ingvild sa...

hehe, trodde du bodde i finnmark ellernoe, jeg:p herlig!

Karoline sa...

skulle ikke trodd du bodde ved majorstuen nei..hahaha..