05.12.2009

No pictures, just preik!

Forskere påstår, gjennom en undersøkelse de har fåretatt, at barn som klarer å spare godteriet sitt når de blir bedt om det, har bedre sjanse til å lykkes i fremtiden. Med å lykkes menes da at de har tålmodighet. Tålmodighet til å foreksempel spare penger.

Da spurte jeg meg selv; er jeg en slik en? Eller rettere sagt, VAR jeg en slik en. Var jeg en slik en unge som klarte å spare? Nei egentlig ikke! Jeg var heller den som drakk opp det ene glasset med saft jeg kom til å få, for så å mønske ut en plan på hvordan jeg kunne gå i anskaffelse av et nytt, fullt, glass. Da kommer spørsmålet, er dette en taktikk som kommer til å styrke meg videre i livet?

Jeg er et menneske som alltid finner utveier i situasjoner, om det kalles å være snartenkt eller om jeg er en person som lett lurer meg unna, er en annen sak.

Dette var altså bare en tanke jeg gjorde meg..
Egentlig burde jeg lese eksamensrelatert stoff og ikke aftenposten (selvom de påstår at de skal gjøre meg smartere).

Mandag er altså dommedagen.. Dont judge me for not reading at this moment, takk for det!

0 kommentarer: